Selasa, 7 Oktober 2014

NOVEL : RINDU KAMU MR. DARCY



novel rindu kamu mr. darcy, sinopsis rindu kamu mr. darcy, rindu kamu mr. darcy, novel terbaru 2014







SINOPSIS NOVEL :RINDU KAU MR. DARCY


 Kisah antara Faris dan Hayfa. Faris seorang lelaki yang sangat mementingkan maruahnya dan Hayfa pula seorang perempuan yang sangat prejudis.
Perkenalan bermula dengan penuh rasa kebencian. Mereka saling berharap tidak akan bertemu dengan salah seorang daripada mereka dalam dunia ini.
“Awak memang kaki skodeng, ya? Awak ikut saya sampai ke sini, ya? Awak ni sakit jiwa ke apa?”
“Eh, Encik Faris yang semuanya sempit, awak ingat saya ingin sangat ke tengok muka awak ada dekat sini. Huhhh!!!”
Tapi...
Orang kata, jangan benci sangat nanti lama-lama jadi sayang. Sayang ke kalau hanya seorang saja yang meluahkan perasaan, yang lagi seorang masih tidak bersedia?

“Tolonglah Hayfa, terimalah saya dalam hidup awak. Bukan senang nak mengajar hati saya untuk tidak jatuh cinta kepada awak. Bukan senang nak mengajar hati saya untuk berpisah dengan awak. Ini pun... Rindu sangat-sangat.”- FARIS DARWISY
Muncul pula Haziz Mukhlis, menambahkan lagi prejudis Hayfa kepada Faris. Adakah Hayfa mempercayai cerita Haziz sehingga takut menerima cinta Faris? Perlukah Faris mengetepikan maruahnya demi cintanya kepada Hayfa?
“Siapa awak sebenarnya?” - HAYFA IDHAR
“Seorang yang mencintai awak tanpa mengharapkan balasan.” - FARIS DARWISY
Mungkin untuk mengenal cinta perlukan rindu..


hANYA :
Semenanjung : RM18
Sabah/Sarawak : RM21
SELAMAT MEMBACA & SALAM AIDILADHA 2014

Novel : CALON ISTERI JUTAWAN

novel calon isteri jutawan, sinopsis calon isteri jutawan,
 
Mereka manja, cantik, seksi dan menawan. Ya! Merekalah calon-calon isteri jutawan.
Pencarian isteri untuk si jutawan bermula. Siapakah si bertuah yang dapat menyandang gelaran isteri si jutawan, IZZAD DANIEL? Wanita yang terpilih bakal mewarisi empayar perniagaannya yang bernilai jutaan ringgit.
Dia NURUL IZYANIE. Hanya gadis biasa yang memerlukan wang. Namun dia juga ingin mencuba nasib. Temu duga itu dihadirinya dengan penuh harapan.
“Lemah lembut? No… Manja? No… Seksi pun tidak. Nampaknya awak tak lulus.”
“Kalaupun saya tak layak, tak perlulah encik nak hina saya macam ni.”
“Saya bukannya nak hina awak. Tapi, awak betul-betul dah salah tempat. Ini temu duga untuk mencari calon isteri saya, bukannya temu duga untuk mencari akauntan.”
Apa? Dia sudah tersalah tempat temu duga! Hancur harapannya untuk menjadi seorang akauntan di syarikat terkemuka itu. Ingin saja dia pulang ke kampung kerana terlampau kecewa.

Anehnya. Tiada angin, tiada ribut, tiba-tiba dia menerima tawaran bekerja. Tetapi, bukan sebagai kerani, setiausaha, mahupun akauntan. Sebaliknya...

“Cik telah terpilih sebagai calon akhir untuk memegang jawatan isteri saya.”
“Terima kasih Encik Izzad atas tawaran yang menarik ini tapi saya tidak berminat. Nak cari isteri bukan macam mencari ikan di pasar.”
“Kalau awak tak terima, awak tahulah apa nasib awak. Bukan susah kalau saya nak jatuhkan seseorang seperti awak. Malah satu keluarga awak pun saya boleh jatuhkan.”
Atas sebuah ugutan, dia terpaksa menyertai rancangan gila itu. Berhadapan dengan sembilan orang calon yang obsesi dengan si jutawan, apakah kesudahan nasibnya? Selamatkah dia dikelilingi Sally, Tengku Fathiah yang ternyata iri dengan kehadirannya? Mari selesaikannya dalam Calon Isteri Jutawan.


Semenanjung : RM25
Sabah/Sarawak : RM28
Selamat membaca !!

Rabu, 2 Julai 2014

Resepi Ayam Sweet Sour

 
 
 
 
 
resepi ayam, resepi ayam sweet sou 
 
 
 
 
Masa:
Penyediaan: 45 minit | Memasak: 10 minit | Keseluruhan: 55 minit
Jumlah Hidangan : 3 orang

Bahan-Bahan:

  • 300g dada ayam, potong dadu
  • 3 sudu besar tepung jagung atau tepung gandum
  • 1/2 biji capsicum hijau
  • 1 biji bawang besar
  • 1 biji telur
  • 3 ulas bawang putih, hiris nipis
  • 1 inci halia, hiris nipis
  • 1 biji tomato, potong dadu
  • 1 sudu besar sos ikan
  • 4 sudu besar sos cili
  • 2 sudu besar cili kisar
  • 1/2 sudu besar serbuk lada hitam
  • Nenas, potong dadu (pilihan anda)
  • Daun bawang
  • Garam dan gula secukup rasa

Cara Penyediaan:

  1. Perap ayam yg telah dipotong dadu bersama serbuk black pepper dan garam selama 1/2 jam.
  2. Gaulkan ayam yang telah diperap bersama telur. Celup isi ayam di dalam tepung dan goreng sehingga garing. Angkat dan sejukkan.
  3. Untuk kuah, panaskan sedikit minyak dalam kuali, tumis bawang putih, halia dan cili kisar sehingga pecah minyak. Masukkan tomato dan kacau sehingga tomato hancur. Masukkan sos cili, nenas dan sos ikan. Tuang sedikit air dan masak sehingga pekat. Masukkan sedikit bancuhan tepung jagung jika anda mahu kuah menjadi lebih pekat.
  4. Masukkan ayam goreng tadi bersama capsicum, bawang besar, garam dan gula secukup rasa.
  5. Angkat dan hidangkan bersama sedikit hirisan daun bawang atau cili merah. 
 
 
 
 
#salamRamadhan .
#100copy
 
 
 
 
 

Resepi Ketam Masak Lemak Cili Api

 
 resepi ketam, resepi ketam masak lemak cili api



 
Masa:
Penyediaan: 20 Minit | Memasak: 15 Minit | Keseluruhan: 35 minit

Jumlah Hidangan : 2 Orang Makan

Bahan-Bahan:

  • 3 ekor ketam segar
  • 1 batang serai, dititik
  • 1 helai daun kunyit, carikkan
  • 2 cawan santan pekat
  • 1 keping asam gelugor
Bahan untuk kisar halus:
  • 5 biji cili api
  • 2 biji cili merah
  • 1/2 biji bawang besar
  • 3 biji bawang merah
  • 3 ulas bawang putih
  • Secubit belacan

Cara Penyediaan:

  1. Bersihkan ketam, dan leraikan bahagian kaki yang bersepit. Ketuk kulit ketam dengan lesung batu sehingga kulit sedikit pecah supaya senang dimakan kemudian.
  2. Gaulkan ketam dengan bahan kisar halus dan masak seketika selama lebih kurang 5 minit. Kemudian masukkan pati santan. Boleh juga dicairkan kuah dengan sedikit air jika terlalu pekat.
  3. Perlahankan api dan kacau supaya santan tidak berketul. Masukkan asam keping, serai dan daun kunyit.
  4. Masukkan garam dan gula secukup rasa dan masak sehingga mendidih.

Tips: Jika ketam betina yg mempunyai telur anda tidak perlu buang kulit (seperti dalam gambar). Jika ketam biasa, buang kulit dan potong dua bahagian dan leraikan kaki bersepit.




#selamatmemasak
# 100 copy

#salam4ramadhan :)



Ahad, 18 Mei 2014

Novel : SUAMI EKSPRES






novel suami ekspres, sinopsis suami ekspres, novel keluaran 2014,



SINOPSIS :  NOVEL SUAMI EKSPRES


FARIS AR RAYYAN- Pensyarah muda yang dididik dengan dan tarbiah yang hebat. Dididik supaya menghargai, melindungi dan meraikan wanita disekelilingnya. Dia dilamar oleh sahabat abinya, Encik Nazri untuk menjadi suami kepada anak gadisnya sebelum lelaki itu berangkat ke Jepun.
ADRIANA QISTINA - Seorang gadis yang positif dengan hidupnya sendiri. Daripada gadis biasa, dia bertukar menjadi gadis yang luar biasa kesan bertemu suami solehnya. Walaupun masih muda namun tingkah lakunya matang melebihi usia.
Mereka dijodohkan dengan pilihan keluarga. Baru bahagia dirasa, ujian sudah datang menyapa. Kejadian yang menimpa orang tua Adriana dan kemunculan Aqil merupakan tamparan hebat buat mereka.
“Adriana Qistina adalah tanggungjawab dan amanah Faris Ar Rayyan. Abang nak bawa Riana menuju ke syurga Allah. Biar cinta kita sama-sama mekar menuju cinta Ilahi.” – FARIS
“Cukuplah Riana punya suami soleh yang berusaha membawa cinta kita menuju cinta Ilahi dan Riana akan berusaha sungguh-sungguh untuk menjadikan cinta kita cinta 'high class' di mata Pencipta.” - ADRIANA

Mampukah cinta mereka menuju cinta Ilahi dan seterusnya menggapai syurga Ilahi? Bagaimanakah Adriana dan Faris mengemudi bahtera rumah tangga mereka berpaksikan cinta kerana Allah? Mekarkah cinta mereka menuju cinta Ilahi?



Enjoy !!

Filem : Awak Nak Kahwin Dengan Saya ?





filem, filem awak nak kahwin dengan saya, sinopsis filem awak nak kahwin dengan saya, filem terbaru 2014, senarai filem terbaru


SINOPSIS FILEM : AWAK NAK KAHWIN DENGAN SAYA ?



Cerita ini menceritakan tentang percintaan antara Andika dan Puteri . Andika merupakan Ketua editor majalah tersebut , manakala Puteri bekerja sebagai pembantu peribadi Andika dan yang paling setia dalam tempoh tiga tahun. Seorang gadis yang messi , tetapi dia sangat peka dan bijak. Andika dapat memahami Puteri . Cerita ini bermula apabila Andika menerima panggilan daripada bekas teman wanita , SARA , menjemput beliau ke majlis perkahwinan beliau. Sara mencabar Andika untuk membawa teman wanitanya pada perkahwinannya hanya mahu menunjukkan bahawa pelajar Andika terlupa kenangan. Andika berasa dicabar dan dia perlu untuk membawa seorang gadis untuk perkahwinan untuk membuktikan kepada Sara bahawa dia telah lama dilupakan lalu. Pada masa yang sama, ulang tahun kelahiran Andika juga semakin hampir dan meminta Andika kembali. Andika akhirnya bersedia untuk kembali selepas tiga tahun tidak pulang ke rumah kerana konflik dengan bapanya, DATO OSMAN.  Andika meminta bantuan daripada anak perempuan yang menyamar sebagai kekasihnya dan kembali ke kampung. Kehadiran Wanita disambut mesra , dan dia terkejut melihat bagaimana keluarga menerima beliau. Selepas seminggu di kampung, Puteri terkejut dengan perubahan berlaku.

Puteri hidup bersendirian selama ini , bagaimanapun, kini Puteri mula berasa gembira selepas Andika mengenali keluarga ini. Puteriwho telah mula berasa gembira hidup bersendirian dengan kasih sayang keluarga Andika . Pada masa yang sama, Andika juga mula berasa sesuatu yang aneh pada Puteri . Andika mula tersenyum, ketawa dan mula ambil mudah dalam kehidupan. Adakah keseronokan mula  menyelubungi mereka , Sarah muncul dengan rasa tidak puas hati dan mula mempersoalkan Puteri yang boleh mengubah orang-orang seperti Andika? Bagaimanakah reaksi keluarga Andika apabila semua pembohongan terdedah.





filem, filem awak nak kahwin dengan saya, sinopsis filem awak nak kahwin dengan saya, filem terbaru 2014, senarai filem terbaru


filem, filem awak nak kahwin dengan saya, sinopsis filem awak nak kahwin dengan saya, filem terbaru 2014, senarai filem terbaru


filem, filem awak nak kahwin dengan saya, sinopsis filem awak nak kahwin dengan saya, filem terbaru 2014, senarai filem terbaru


filem, filem awak nak kahwin dengan saya, sinopsis filem awak nak kahwin dengan saya, filem terbaru 2014, senarai filem terbaru


filem, filem awak nak kahwin dengan saya, sinopsis filem awak nak kahwin dengan saya, filem terbaru 2014, senarai filem terbaru


filem, filem awak nak kahwin dengan saya, sinopsis filem awak nak kahwin dengan saya, filem terbaru 2014, senarai filem terbaru




filem, filem awak nak kahwin dengan saya, sinopsis filem awak nak kahwin dengan saya, filem terbaru 2014, senarai filem terbaru


DI Pawagam : 22 MEI 2014





Thanks singgah . Enjoy this entry ! :)



Sabtu, 26 April 2014

Novel : BABAK TERAKHIR






novel keluaran 2014, novel babak terakhir, sinopsis novel babak terakhir




SINOPSIS : Novel BABAK TERAKHIR 



 “Nama I Emrizal bin Mokhtar. Sofea, you masih ingat dekat I, kan?” -RIZAL
“Mana boleh lupa, tempat jatuh lagikan dikenang. Ini pula pembuli durjana macam kau!”-SOFEA
Hati SOFEA ANNISA bagai dilanda Garuda apabila ingatannya singgah kepada Rizal a.k.a Jai yang kuat membulinya ketika zaman kanak-kanak. Jai, ‘si monster’ yang pernah mengikat dirinya di pohon rambutan, menyumbat mulutnya dengan pasir sungai, menyimbah dirinya dengan air perigi yang sejuk.
Perasaan menyampah terhadap Rizal mendorong Sofea membalas dendam terhadap encik pembuli itu.
Errr… Kita nak naik skuter ni?”- RIZAL
“Jaiho, cepatlah naik! Lembab betullah kau ni! Tadi beria-ia nak ajak keluar jalan-jalan! Suruh pakai helmet pun macam Perempuan Melayu Terakhir!” - SOFEA


Enjoy !!!