Isnin, 14 April 2014

Lirik Lagu PELARIAN - Sakura Band ft Adi Sixth Sense







Lirik Lagu Pelarian - Sakura Band ft Adi Sixth Sense OST AKU ISTERINYA


Engkau datang kepadaku
Dengan sejuta harapan
Kau janjikan cinta itu

Ternyataku hanya persinggahan
Hatimu yang luka
Sungguh ku tak sangka

Dan saat kekasihmu
Inginkan kau kembali

Tinggalkan aku
Lupakan ku
Kembalilah kau kepada dirinya
Kerna kutahu
Cinta ini
Hanya pelarian bagimu

Ulang( dari mula )

Tinggalkan aku
Lupakan ku
Kembalilah kau kepada dirinya
Kerna kutahu
Cinta ini
Hanya pelarian bagimu 
Hanya pelarian bagimu 






enjoy !!!




Ahad, 13 April 2014

Lirik lagu : KAU YANG SATU snapshot OST AKU ISTERINYA



Hye !! Comfirm semua tahu, cerita yang sedang ditayangan di TV3  iaitu AKU ISTERINYA. Tapi tak semua yang tahu OST lagunya .. Kannn??? Nak tahu ? Ok, nie adalah salah sebuah lagi OST AKU ISTERINYA . Scrolll down ! :)









LIRIK LAGU : KAU YANG SATU SNAPSHOT OST AKU ISTERINYA 


Aku sanggup berdusta dengan dia
Sanggup mendengar segala hinanya,
Asalkan aku dapat bersama dengan mu,
Hidupku tak akan serupa lagi,
Selepas aku gelapkan hatiku
Agar dapat menikmati sewaktu dgn mu,

Cinta yang,
Aku,
Sanggup memberi kepada mu,
hanya sewaktu,

(Chorus)
Benarkan aku untuk bersamamu,
Oh sayangku,
Beriku peluang...
Janganlah engkau menjauhi dirimu,
Dariku,
Kerna kau yang satu..

Semoga rakan baikku tak mengerti,
Perpisahan ku diam diam idamkan,
Supaya aku tidak berasa terlalu kejam,

Siapa sebenarnya dalam hatimu,
Untukku ataupun untuk si dia,
Jangan kau cuba menyangkal perasaanku


Cinta yang,
Aku,
Sanggup memberi kepada mu,
hanya sewaktu,


(Chorus)
Benarkan aku untuk bersamamu,
Oh sayangku,
Beriku peluang...
Janganlah engkau menjauhi dirimu,
Dariku,
Kerna kau yang satu..

Benarkan aku untuk bersamamu,
Oh sayangku, 

Woooo Ohhhh,

Janganlah engkau menjauhi dirimu,
Dariku,

Kerna kau yang satu
WOOOO OHHHHH
OHHHH OHHH



Enjoy this song !! 


Isnin, 7 April 2014

Novel : SUAMIKU PEMALU!

 
 
 
novel suamiku pemalu, sinopsis suamiku pemalu, novel keluaran 2014,
 
 
 
 SINOPSIS SUAMIKU PEMALU !
 
 
 
 
SAHIRUL HAKIMI- Dia sememangnya lelaki pemalu! Peristiwa lampau membuatkan dia malu berhadapan dengan perempuan. Nampak sahaja perempuan, dia akan tertunduk hingga merah pipinya. Namun, hatinya ada pada Farisha Alya. Kebahagiaan mula menyinar pada saat pinangannya diterima.
“Kenapa awak terima saya, ya?”
“Sebab awak pemalu!”
FARISHA ALYA- Pinangan Irul diterima ikhlas. Dia nekad membina gerbang cinta bersama suami yang pemalu itu.
Irul bukanlah seorang pakar cinta. Tetapi Irul belajar untuk menjadi seorang pencinta yang mampu membahagiakan orang yang dicintai.
“Sayang, duduklah dalam troli ni. Biar abang tolak,”
“Mengarutlah abang ni. Isha dah besarlah. Takkan nak duduk dalam tu lagi. Macam budak-budak aje,”
“Hehe, gurau ajelah sayang.”
Bermulalah episod cinta sang suami dan sang isteri.
Tetapi, bukan rumah tangga namanya tanpa disentuh badai. Kedegilan dan kesilapan Farisha Alya telah mengundang amarah Sahirul Hakimi hingga membawa babak duka dalam perhubungan mereka.
Rajuk Alya meresahkan Sahirul Hakimi. Mampukah dia yang pemalu itu kembali memikat isterinya?


SELAMAT MEMBACA !! 

 

Ahad, 30 Mac 2014

RESEPI : Pancake Coklat

resepi pancake, resepi pancake coklat,
Bahan-Bahan:
Bahan untuk pancake:
  • 2 Cawan tepung gandum
  • 4 Sudu Besar Mentega
  • 2 Sudu Besar Jus Lemon
  • 4 Sudu Besar Gula Kastor
  • 3 Sudu Teh Baking Powder
  • 2 Biji Telur
  • 1 Sudu Kecik Garam
  • 1 1/2 Cawan Susu Full Cream Dutchlady
Bahan untuk chocolate gravy (sos coklat):
  • 250g coklat bar, cincang kasar
  • 1/4 cawan butter
  • 1/2 cawan susu full cream dutch lady
  • 1 sudu besar tepung (tepung serbaguna atau tepung gandum)
Cara Membuat:
Cara untuk pancake
  1. Cairkan mentega.
  2. Campur susu dan jus lemon, biarkan selama 5 minit.
  3. Campur sekali susu, jus lemon, telur dan mentega yang di carikan.
  4. Dalam Mangkuk berasingan, adunkan bahan kering iaitu tepung, garam, baking powder dan gula.
  5. Kemudian tuang adunan basah kedalam mangkuk yang berisi bahan kering dia dalam langkah 4. Dan kacau hingga sebati.
  6. Panaskan nonstick pan yang digriskan dengan sedikit minyak sayur, tuang 1/4 adunan keatas kuali dan masak sehingga buih timbul di permukaan.
  7. Masak sehingga keperangan di kedua2 belah bahagian.
Cara untuk coklat:
  1. Cairkan coklat menggunakan kaedah 'double boil'.
  2. Kemudian masukkan butter, dan susu. Kacau sebati.
  3. bancuh tepung menjadi pes yang pekat, masukkan kedalam bekas coklat dan kacau sehingga mendapat kepekatan yang sesuai.
Tips
Kaedah double boil ialah teknik memasak menggunakan stim dan memerlukan 2 tingkat periuk. Masukkan air 1/4 penuh di dalam periuk dan panaskan hingga mendidih. Ambil satu mangkuk kaca dan letakkan di atas periuk yang mendidih tadi. Kepanasan dari stim akan mencairkan adunan coklat tadi





SELAMAT MENCUBA

Sabtu, 29 Mac 2014

RESEPI : Puding Aiskrim Oreo

resepi puding, resepi puding oreo, resepi puding aiskrim oreo
Bahan-Bahan:
  • 1 paket agar-agar tali
  • 1 tin susu cair
  • 1250 ml air
  • 100 gram gula
  • 2 biji telur (xnak letak pun xpe, letak 1 biji pun boleh)
  • 1 bungkus biskut Oreo (Packing yg harga RM2.90)
  • Aiskrim (x kisah perisa ape pun. Saya guna perisa vanila)
  • sedikit esen vanila (nak hilangkan bau hanyir telur. kalau, kalau tak letak telur tak payah bubuh esen)
Cara Membuat:
  1. Basuh agar2 tali kemudian masak agar2 tadi bersama 1250 ml air diatas dapur dgn api yang sederhana. masukan gula dan kacau perlahan2.
  2. Oreo dikisar dlm pengisar kering.
  3. Kisar susu cair bersama aiskrim, telur dan esen vanila.
  4. Bila agar-agar yang dimasak tadi dah larut sebati masukkan bahan yang diblend tadi (susu cair+telur+aiskrim) dan kacau perlahan hinga sebati...kemudian masukan oreo yg dikisar... kacau lagi biar mendidih sekejap dan padamkan api.
  5. Bolehlah kemudiannya disejukan dlm acuan ataupon loyang




SELAMAT MENCUBA


100% COPY PASTE 


LIRIK LAGU : The Monster Rihanna Feat Eminem













[Chorus - Rihanna]
I'm friends with the monster
That's under my bed
Get along with the voices inside of my head
You're trying to save me
Stop holding your breath
And you think I'm crazy
Yeah, you think I'm crazy (crazy)

[Eminem - Verse 1]
I wanted the fame, but not the cover of Newsweek
Oh well, guess beggers can't be choosey
Wanted to receive attention for my music
Wanted to be left alone, public excuse me
Been wanting my cake, I need it too
Wanting it both ways
Fame may be a balloon cause my ego inflated
When I blew seep it was confusing
Cause all I wanted to do is be the Bruce Lee of loose leaf
Abused ink, used it as a tool when I blew steam
Hit the lottery (oh wee)
With what I gave up to get was bittersweet
It was like winning a huge meet
Ironic 'cause I think I'm getting so huge I need a shrink
I'm beginning to lose sleep: one sheep, two sheep
Going cucko and cuckier as Kool Keith
But I'm actually weirder than you think
Cause I'm...

[Chorus]
I'm friends with the monster
That's under my bed
Get along with the voices inside of my head
You're trying to save me
Stop holding your breath
And you think I'm crazy
Yeah, you think I'm crazy

Well, that's nothing
Well, that's nothing

[Eminem - Verse 2]
Now I ain't much of a poet
But I know somebody once told me to seize the moment
And don't squander it
Cause you never know when it all could be over
Tomorrow so I keep conjuring
Sometimes I wonder where these thoughts spawn from
(Yeah, ponder it, do you wonder there's no wonder you're losing your mind the way you're brought up?)
I think you've been wandering off down yonder and stumbled on Jeff VanVonderen
Cause I needed an intervention in this to intervene between me and this monster
And save me from myself and all this conflict
Cause the very things that I love is killing me and I can't conquer it
My OCD is clonking me in the head
Keep knocking, nobody's home, I'm sleepwalking
I'm just relaying what the voice of my head saying
Don't shoot the messenger, I'm just friends with the...

[Chorus]
I'm friends with the monster
That's under my bed
Get along with the voices inside of my head
You're trying to save me
Stop holding your breath
And you think I'm crazy
Yeah, you think I'm crazy

Well, that's nothing
Well, that's nothing

[Eminem - Verse 3]
Call me crazy, but I had this vision
One day that I'd walk amongst you regular civilians
But until then drums get killed I'm coming straight at
Emcees, blood get spilled and I
Take it back to the days that I get on a Dre track
Give every kid who got played gat
Pumped the villian and sh*t that say back
To the kids who played 'em
I ain't here to save the f*cking children
But if one kid out of a hundred million
Who are going through a struggle feels and relates that's great
It's payback, Russell Wilson falling way back
In the draft, turn nothing into something, still can make that
Straw in the gold chump I will spend
Rumpelstiltskin in a hay stack
Maybe I need a straightjacket, face facts
I am nuts for real, but I'm okay with that
It's nothing, I'm still friends with a...

[Bridge]
I'm friends with the monster
That's under my bed
Get along with the voices inside of my head
You're trying to save me
Stop holding your breath
And you think I'm crazy
Yeah, you think I'm crazy

I'm friends with the monster
That's under my bed
Get along with the voices inside of my head
You're trying to save me
Stop holding your breath
And you think I'm crazy
Yeah, you think I'm crazy

Well, that's nothing




ENJOY THE SONG :)


Jumaat, 28 Mac 2014

Novel : JANGAN PANDANG SEBELAH MATA, BRO!

 
 
 
 
novel jangan pandang sebelah mata bro !, sinopsis novel jangan pandang sebelah mata bro ! nevel keluaran 2014 
 
 
 
 
 SINOPSIS : JANGAN PANDANG SEBELAH MATA, BRO !
 
 
 
“Happy birthday to you… Happy birthday to you… Happy birthday to you...”
Andai lagu itu selalu dinyanyikan ketika majlis ulang tahunnya sebelum ini… namun berbeza tatkala irama dan lagunya bertukar menjadi…
“Aku terima nikah Mira Maira binti Amir…”
Ketika dia menginjak usia 19 tahunMIRA MAIRA rasa bingung, keliru dan pasrah. Dengan rasminya dia telah menjadi isteri kepada lelaki yang bernama ALIF HAZRIQ BIN DATO MUSTAFFA HARUN. CEO sebuah syarikat produk kecantikan.
Adakah gadis sepertinya yang bertubuh kurus, berkulit hitam manis, hidungnya pula tidak mancung sepertimana model iklan syarikat suaminya akan dapat memiliki suami yang begitu sempurna? Mampukah mereka melayari bahtera yang tiada arah tujuannya? Dan jika itu takdir mereka… berjayakah Alif Hazriq membuang rasa egonya lalu menerima Mira Maira seadanya?